Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2009

Νταβατζήδες...


Με απευθείας ανάθεση δόθηκε στον Μπόμπολα η επέκταση της Αττικής Οδού...

Επιπλέον «προκαταβολή» περίπου 2 δισ. ευρώ για έργα απαίτησαν και πήραν οι «μεγαλοεργολάβοι», με αντάλλαγμα την πολιτική στήριξη της κυβέρνησης εν όψει ευρωεκλογών (και, αν χρειασθεί, και εκλογών...).

Το «Π» αποκαλύπτει τη Μegaλη συναλλαγή, που έχει για φιλέτα την Αττική Οδό και τις επεκτάσεις της, αλλά και το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης (το οποίο παζάρεψαν στις Βρυξέλλες και οι Γερμανοί και «μπήκαν μέσα» στην Κοινοπραξία). Το σύνθημα ήταν «Όλα μέσα στον Μάιο»...

Η απόφαση για την Αττική Οδό είναι πραγματικά... μνημείο. Ο κ. Σουφλιάς αποφάσισε να καταργήσει ό,τι ισχύει στους διεθνείς διαγωνισμούς και να... συντομεύσει κάθε διαδικασία, προφανώς με στόχο ο βασικός ενδιαφερόμενος Γιώργος Μπόμπολας και οι συνεταίροι του να είναι αδιαμφισβήτητοι «παίκτες» στον... διαγωνισμό!

Η «μηδενική βάση» που... προωθεί ο κ. Σουφλιάς ευνοεί ακριβώς τον ισχυρό που ενδιαφέρεται (μην ξεχνάμε ότι λήγει η σύμβαση της χρυσοφόρας Αττικής Οδού και ο κ. Μπόμπολας ενδιαφέρεται να την κάνει «πακέτο» με τις επεκτάσεις της και να την πάρει εσαεί...).

Ποιος άλλος θα μπορέσει να καταθέσει τόσο γρήγορα και φερέγγυα τις εγγυητικές επιστολές και την τεχνογνωσία που θα απαιτηθεί; Πρόκειται για μεθόδευση με φανερό στόχο. Και το χειρότερο είναι ότι θα μας γεμίσουν και με διόδια (ώστε ακόμη και για να μπούμε στο σπίτι μας θα πληρώνουμε στον κ. Μπόμπολα...). Κι αυτό γιατί το έργο θα είναι καθαρά ιδιωτικό («το ύψος των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού», είπε ο κ. Σουφλιάς, προϊδεάζοντάς μας για το τι μας περιμένει...).

Με την επέκταση της Αττικής Οδού και το «πακετάρισμά» της συνολικά υπό την ομπρέλα του κ. Μπόμπολα, ο υπουργός επιδιώκει και την αλλαγή της παραγωγικής εικόνας («βάσης») της Αττικής, αφού ήδη στους άξονες αυτούς αγοράζονται οικόπεδα και κτίρια για να γίνουν «τεράστιες αποθήκες» (Logistics). Θα μετατρέψει δηλαδή την Αττική σε απέραντες αποθήκες με δεκάδες διόδια!

Όσον αφορά το δεύτερο φιλέτο στους μεγαλοεργολάβους, το Αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, ενώ πέρυσι είχε πει ότι θα το ανακοίνωνε για φέτος τον Σεπτέμβριο, αίφνης το έβαλε κι αυτό «μέσα στον Μάιο»!

Όπως πληροφορούμαστε, ήταν αντικείμενο του... παζαριού και στις Βρυξέλλες, αφού στην κοινοπραξία κατασκευής του (όπως και στα Σπάτα) μετέχουν και οι Γερμανοί, γι' αυτό και η κ. Μπρούχνερ ήταν τόσο «γαλαντόμα» μαζί μας στις ανακοινώσεις της και είπε ότι μπορούν να... αυξομειώνονται οι εθνικοί με τους κοινοτικούς πόρους, όταν δεν φθάνουν οι εθνικοί για να χρηματοδοτηθεί ένα έργο!

Κι αν μεν στα Σπάτα κατασκευάσαμε ένα πολύ ακριβό αεροδρόμιο με 55% κρατική συμμετοχή, στο Καστέλι αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι, με ιδιωτική συμμετοχή μόνο, θα κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο που θα το πληρώνει πανάκριβα ο τουρίστας (άρα θα πλήξει τον τουρισμό) και ο ταξιδιώτης από και προς την Κρήτη (επομένως θα πληγεί η εσωτερική μετακίνηση).

Οι πληροφορίες μας λένε ότι και τα δύο αυτά έργα απαιτήθηκαν ως «επιπλέον προκαταβολή» για τη ζητούμενη στήριξη της κυβέρνησης. Και αμέσως μετά τις σχετικές ανακοινώσεις το Mega έδωσε ένα πρώτο δείγμα στήριξης στα δελτία του...
Το Παρόν

apneagr

Δεν υπάρχουν σχόλια: