Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Η κατεστημένη δημοσιογραφία πεθαίνει


_______________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________
Είδαμε τις προάλλες στην τηλεόραση την παρουσίαση των νέων μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη, στα οποία ρίχνει πλέον όλο το διαφημιστικό του βάρος. Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι στο «χαρτί» θα βγαίνουν σε λίγους μήνες ή σε λίγα χρόνια μόνο οι εκδόσεις του Σαββατοκύριακου. Οι καθημερινές εκδόσεις είτε θα κλείσουν, είτε θα γίνουν ηλεκτρονικές εφημερίδες. Το κόστος του χαρτιού και της καθημερινής λειτουργία είναι πλέον αβάστακτο.

Ο αγώνας για την διαφήμιση

Για να είναι όμως βιώσιμη μια τέτοια λύση οι ιστοσελίδες των εφημερίδων θα πρέπει να έχουν διαφήμιση και ήδη ξεκίνησε ένας τιτάνιος αγώνας για να πεισθούν τα καλομαθημένα (για πολλούς λόγους) με το «χαρτί» media shops να δώσουν διαφήμιση στο διαδίκτυο. Όπως άλλωστε διαβάσαμε και στο «Παρόν», η εντολή στα εμπορικά τμήματα μεγάλων εφημερίδων και περιοδικών έχει δοθεί εδώ και αρκετό καιρό: ξεχάστε τις έντυπες εκδόσεις, χτυπήστε διαφήμιση για τα site και τα portal. Βάζουν μάλιστα στόχο το 50% των διαφημίσεων που εξασφαλίζονται από τους μεγάλους πελάτες να αφορά διαφήμιση για το internet. Η άλλη λύση που εξετάζουν (και εδώ και στο εξωτερικό) είναι να υπάρχει συνδρομή για να μπει κανείς στο site μια εφημερίδας.


____________________________________________________________________________________________
Από όσα ειπώθηκαν κατά την παρουσίαση του ΔΟΛ επισημαίνουμε όσα είπε κάποιος εκ των διευθυντικών στελεχών του: Αφού «αποκάλυψε» ότι ένα από τα όπλα τους θα είναι και ο … διάλογος με τους αναγνώστες πρόσθεσε (περίπου): «Ο κόσμος θα επιλέγει να διαβάζει τα δικά μας μέσα ηλεκτρονικής ενημέρωσης, επειδή θα γράφουν οι δικοί μας επώνυμοι δημοσιογράφοι που είναι αξιόπιστοι και ήδη έχουν την αποδοχή του κόσμου».

Είναι λοιπόν σαφές ότι φοβούνται κυρίως τα μπλογκς. Και τρέμουν μην τους κλείσουν και το σπίτι και τα μαγαζάκια που κρατούσαν τόσα χρόνια χάρις στον κρατικό κορβανά των διαφημίσεων. Αυτό εξηγεί επίσης τον υπόγειο και φανερό πόλεμο που έχουν εξαπολύσει εναντίον των μπλόγκερς - άλλο θέμα οι εκ συστήματος λασπολόγοι και θα το δούμε άλλη φορά.

Δεν έχουν όμως καμία ελπίδα. Όσα λεφτά κι αν ρίξουν δεν θα μπορέσουν να κάνουν τίποτα παραπάνω από όσα κάνουν σήμερα τα γνωστά portal και ενημερωτικά sites. Για τον εξής απλούστατο λόγο: Δεν είναι μόνο η ηλεκτρονική μορφή τους που κάνει τα μπλογκς τον πιο δημοφιλή τόπο ενημέρωσης. Είναι κυρίως η πλήρης ελευθερία άποψης και γνώμης μαζί με την αμεσότητα της επικοινωνίας με τον αναγνώστη που αναδεικνύει τα μπλογκς σε κυρίαρχο της ενημέρωσης.

Θυμάστε το σύνθημα με το οποίο σας καλούσαμε να συμμετάσχετε στην προσπάθεια μας όταν ξεκινούσε το http://www.antinews.gr/; «Νικήστε τους επαγγελματίες της πληροφόρησης στο γήπεδό τους». Αυτό γίνεται ήδη πράξη και θα γίνεται πολύ καλύτερα στο άμεσο μέλλον (από εμάς τουλάχιστον).

Διαβάστε όμως και πως το ίδιο το ΒΗΜΑ περιγράφει τον θάνατο του ημερήσιου Τύπου

antinews

Δεν υπάρχουν σχόλια: