Εκδόθηκε το πόρισμα πραγματογνωμοσύνης για το εργατικό δυστύχημα τον περασμένο Ιούλιο στο πλοίο «Friendship Gaz» στο Πέραμα, το οποίο κόστισε τη ζωή 8 ανθρώπων. Το πόρισμα καταλογίζει την ευθύνη για το δυστύχημα στους δύο ηλεκτροσυγκολλητές που εκτελούσαν εργασίες κοπής στη δεξαμενή του πλοίου - προκαλώντας την έντονη αντίδραση, μεταξύ άλλων, του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά.
Το δεξαμενόπλοιο «Friendship Gaz», ιδιοκτησία του εφοπλιστή Πετρίδη, είχε τυλιχτεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008, ενώ βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας ναυτικός, μέλος του πληρώματος.
Οι πραγματογνώμονες Μιχάλης Θεοδωρίδης και Αχιλλέας Κακαράντζας, ναυπηγοί, μηχανολόγοι μηχανικοί και οι δύο, και ο χημικός Παναγιώτης Χατζηγιάννης αναφέρουν στο πόρισμα ότι «Η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία της εκδήλωσης της πυρκαγιάς (....) οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του Κωνσταντίνου Οικονομάκη».
Ερωτηματικά γεννάει ο κάθετος αποκλεισμός οποιουδήποτε άλλου ενδεχόμενου, καθώς και η ακόλουθη λεπτομερής ανάλυση των αιτίων της πυρκαγιάς, που μοιάζει σαν να προέρχεται από αυτόπτες μάρτυρες: «[Οι ηλεκτροσυγκολλητές] δεν αντιλήφθηκαν ότι το κόμμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (καύτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός), είτε πάνω σε απορρίμματα και, κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά».
Το πόρισμα καταλογίζει «πλημμελώς εφαρμοσθείσες διατάξεις» στην εταιρεία του εφοπλιστή Πετρίδη και τους υπεύθυνους εργολάβους του συνεργείου ΣΟΥΡΛΗ.
Το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά σε ανακοίνωσή του για το πόρισμα αναφέρει: «Επιχειρείται να συγκαλυφθεί η εγκληματική ευθύνη που έχουν εφοπλιστής - εργολάβος - αρχές και να κατασκευαστούν συνυπεύθυνοι, με τέτοιο τρόπο που οι ήδη νεκροί συνάδελφοί μας διασύρονται και ξαναδολοφονούνται» και υπογραμμίζει ότι στις «23/10/2008 [το Σωματείο] κατέθεσε αίτημα εξαίρεσης της διορισμένης ανακρίτριας, διότι αρνιόταν πεισματικά να επιτρέψει την παρουσία εκπροσώπου μας ως παρατηρητή στην πραγματογνωμοσύνη».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη», κατά την επίσκεψη της ανακρίτριας στο δεξαμενόπλοιο,τον περασμένο Οκτώβριο, δόθηκαν εντολές στους λιμενικούς να μην επιτραπεί η είσοδος στο πλοίο στους εκπροσώπους των μεταλλεργατών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, ενώ οι λιμενικοί προέβησαν σε προπηλακισμούς κατά των εργαζομένων. Επισημαίνεται επίσης ότι δεν έχει γίνει καμία άλλη αυτοψία στο πλοίο το οποίο μεταφέρθηκε νύχτα στην Ελευσίνα όπου παραμένει αφύλακτο, με κίνδυνο να αλλοιωθούν στοιχεία.
Οι οικογένειες των οκτώ θυμάτων έχουν καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά του εφοπλιστή και των εργολάβων η εκδίκαση για τα οποία έχει αναβληθεί δυο φορές. Νέα δικάσιμος ορίστηκε η Δευτέρα 16 Φλεβάρη.
tvxs
Πριν από 47 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου