Τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης διέταξε χθες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ιωάννης Σακελλάκος, με αφορμή τη νέα υπόθεση διαφθοράς στη Γερμανία, στην αυτοκινητοβιομηχανία ΜΑΝ, που έχει απλώσει τα «πλοκάμια» της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ αυτών και στη χώρα μας.
Καλά έκανε, προφανώς. Το θέμα είναι όμως ότι στοιχεία για την υπόθεση λιμνάζουν εδώ και μήνες στο φάκελο για τα μαύρα ταμεία της Ζήμενς, αφού οι αρμόδιοι εισαγγελείς εκτός από τις μίζες στον ΟΤΕ και τα ολυμπιακά έργα (C4i), είχαν αναλάβει να εξετάσουν και έξι προγραμματικές συμφωνίες του ΟΣΕ και ΗΣΑΠ, ύψους 180 δισεκατομμυρίων δραχμών για την κατασκευή τροχαίου υλικού.
Αν δηλαδή δεν μεσολαβούσαν και πάλι οι Γερμανοί εισαγγελείς ο κ. Βερελής δεν θα υπέβαλε παραίτηση;
Η υπόθεση ξεκίνησε το 1997, αλλά η «περιπέτεια» με αυτές τις συμφωνίες είχε συνέχεια το 2001, οπότε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που θα αναλάμβαναν κατασκευαστικό έργο, αγοράστηκαν από τον γερμανικό οίκο HDW/Ferrostahl.
Υπουργοί που χειρίστηκαν τα θέματα, ήταν στα υπουργεία Ανάπτυξης ο Άκης Τσοχατζόπουλος, Μεταφορών Χρήστος Βερελής και στο Οικονομίας, ο Νίκος Χριστοδουλάκης.
Το 2003 η ΝΔ κατήγγειλε τις προγραμματικές συμφωνίες. Το 2007, με κυβέρνηση πλέον τη ΝΔ, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Μ. Λιάπης και συνδικαλιστές της Ν.Δ. συγκρούστηκαν δημόσια με αφορμή τις υπέρογκες, όπως χαρακτηρίστηκαν από πολλούς, τιμές για προμήθεια τροχαίου υλικού.
(στη φωτογραφία ο κ. Βερελής, ως υπουργός Μεταφορών, στα εγκαίνια του ΗΣΑΠ για νέους συρμούς της Ζημενς - 2000).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου