Μετά από δύο χρόνια αδράνειας των υπηρεσιών του κράτους λόγω έλλειψης πολιτικής απόφασης και αλλαγής τριών Υπουργών ΥΕΝΑΝΠ, ο κ. Αναστάσης Παπαληγούρας έχοντας αποκλειστικά τη διοικητική ευθύνη για τη διαδικασία απάντλησης και ανέλκυσης, κατά την έναρξη της προσπάθειας απάνλησης είχε κάνει την παρακάτω δήλωση:
«Περιβαλλοντικά ευαίσθητοι δεν είναι οι αυτοαποκαλούμενοι “οικολόγοι” ή “πράσινοι”. Περιβαλλοντικά ευαίσθητοι είναι αυτοί που έμπρακτα διασφαλίζουν την υγεία των κατοίκων και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».
Απόσπασμα από το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΕΝΑΝΠ - Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009

1. Προσκλήθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Περιβάλλον για να παρακολουθήσει τις εργασίες ή ενημερώθηκε για την διαδικασία των εργασιών?
2. Η απάντληση 774 κυβικών μέτρων θαλασσινού νερού και 155 κυβικών μέτρων αγνώστου σύστασης και περιεκτικότητας πετρελαιοειδών, θα θεωρηθεί από το ΥΕΝΑΝΠ ως απενεργοποίηση των ρύπων του ναυαγίου?
3. Ποια ήταν η ακριβής διαδικασία και σε ποια σημεία του ναυαγίου έγινε η μερική απάντληση?
4. Που βρίσκονται οι ποσότητες των πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν?
5. Πάρθηκαν δείγματα για χημική ανάλυση των πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν?
6. Τι είδους πιστοποίηση έκανε το Τελωνείο Θήρας?
Επίσης, ξεπερνώντας τα όρια των αρμοδιοτήτων του, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας βεβαιώνει σε ανακοίνωσή του ότι: "δεν εντοπίστηκαν άλλες ρυπογόνες ουσίες σε χώρους του ναυαγίου".
κι αναρωτιόμαστε:
7. Τι γνωρίζει το ΔΛΤΘ για τα υλικά κατασκευής του πλοίου και του εξοπλισμού του?
8. Τι γνωρίζει το ΔΛΤΘ για τα είδη των ρύπων και την μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική καταστροφή στο θαλάσσιο σύστημα και στην υγεία του ανθρώπου?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου